CES 2021 – Philips: Diskussion vid eldstaden

CES2021-Philips

Rubriken på Philips digitala pressmöte på CES 2021 var “Philips Fireside Chat” och moderatorn Jim Stolze samtalade med Jeroen Tas, Chief Innovation & Strategy Officer, och Deeptha Khanna, Chief Business Leader Personal Health, från Philips. Samtalet handlade till stor del om personlig hälsa och friskvård i allmänhet, med fokus på olika digitala lösningar inom detta område som på grund av pandemin verkligen accelererat under det gångna året.

Deeptha Khanna berättade att pandemin inneburit ett dramatiskt skifte till “online” och att nästan 50 procent av Philips försäljning av “Personal Health” nu sker via internet. Hon presenterade också Philips nya, elektriska tandborste Sonicare 9900 Prestige, och betonade att eftersom tandläkarbesöken på grund av pandemin minskat har det blivit ännu viktigare att sköta sin orala hygien i hemmet.

CES2021-Philips_Sonicare9900prestige

Philips Sonicare 9900 Prestige är försedd med SenseIQ och AI som skall hjälpa till att göra den dagliga tandborstningen så effektiv som möjligt. Ett exempel på hur tandborstens AI fungerar är att om man trycker för hårt så justeras borstintensiteten automatiskt.

Jeroen Tas berättade att två världar nu förenas, konsumentsidan och den professionella sidan, och att Philips är marknadsledande i båda – Consumer Health och Professional Health.

– Friskvård är ett ekosystem och data är i centrum av det. Att dela data är vitalt, och det sker, säger Jeroen Tas.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone