IFA 2020 – leverantörerna som var där: Haier

IFA2020_Haier_Yannick_Fierling-Foto_Messe_Berlin

Haiers presskonferens på IFA 2020 gick av stapeln 15:15-16:00 torsdagen den 3 september, under rubriken “Haier, The First Consumer Choice In The IoT Era”. Yannick Fierling, CEO Haier Europa, sade att IFA är en unik möjlighet för Haier att presentera det bästa av företagets banbrytande teknik och innovation – detta är ännu sannare med tanke på de aldrig tidigare skådade tider som vi alla har levt i.

– Vi har aldrig slutat designa och skapa för att glädja våra konsumenter med våra produkter och varumärken, med premiärvisningar här i Berlin. Lanseringen av ett helt nytt inbyggnadssortiment för Haier, med en rad nya funktioner för kyl- och vinkylserien, syftar till att föra varumärkets premiumstatus, höga kvalitet och sofistikerade design till köket, med artificiell intelligens i kärnan av detta erbjudande, sade Yannick Fierling.

Yannick Fierling berättade att Candy följer sin väg till smarthet med en ny och intuitiv tvättmaskin, NOVA, helt utvecklad med hjälp av konsumenternas vanor och framtagen för att förenkla vardagen med smarta funktioner och en typisk italiensk stil.

– När det gäller Hoover är vi glada att här på IFA presentera det första “3-i-1” välbefinnande-ekosystemet, sammanlänkat med Hoovers sortiment och utformat för ett hälsosammare liv i hemmet, sade Yannick Fierling.

Hur går det med integrationen av Haier och Candy?
– Efter 18 månader är processen nästan slutförd och ger redan viktiga resultat, eftersom vi är det snabbast växande företaget i Europa. Utan tvekan har integrationen varit en stor framgång med användandet av multimärkesstrategin, upprättandet av en korsförsäljningsprocess och fokus på IoT samt konnektivitet för att förstärka användarupplevelsen. I detta avseende är vi glada att här lansera hOn, en enda och centraliserad digital plattform som kan styra och hantera apparater från alla våra varumärken. Flera utmaningar och möjligheter ligger fortfarande framför oss och vi är övertygade om att vi har rätt människor och kultur för att ta itu med dem: den entreprenörsanda som är kärnan i företagets kultur gör att vi kan vara nära marknaderna, affärspartnerna och konsumenterna, och sträva efter Haiers mål om “noll avstånd till konsumenten” samt vår vision att bli det första konsumentvalet i smarta hem i Europa, och att vara topp-3 2023, sade Yannick Fierling.

Hur utvecklas projektet “Haier Smart Home”?
– Vi fortsätter i snabb takt med genomförandet av detta projekt, som representerar en av de grundläggande pelarna i vår strategi. “Haier Smart Home” återspeglar inte bara vårt företag och vår varumärkespositionering utan också, viktigast av allt, vår filosofi: det handlar om en paradigmförändring, från en produkt, ett koncept till en sömlös scenarioupplevelse. Vi har förvandlats från ett traditionellt tillverkningsföretag till ett skapande och vinn-vinn IoT-ekosystem, sade Yannick Fierling.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone