Black Week slog alla rekord för Elon

Elon-BlackWeek2020

Elon startade Black Week redan på torsdagen den 19 november, då med erbjudanden riktade till Elon Clubs gamla och nya medlemmar. Elva dagar senare summerades kampanjen som en succé.

– Vi valde i år att förlänga perioden med bra erbjudanden och göra vårt bästa för att inte skapa trängsel i butik. I dessa tider är det av högsta vikt att alla ska känna sig trygga i sitt köp hos oss, säger Hans-Eric Schultz, försäljningsdirektör på Elon.

För att säkerställa en trygg handel i butikerna har Elon genomfört ett antal åtgärder, bland annat erbjuds munskydd, plasthandskar och handsprit till såväl kunder som personal. Sedan i våras finns möjligheten att beställa online eller via telefon och sedan hämta ordern utanför butik – något som Black Week-shopparna nyttjade flitigt.

– Årets Black Week slog en massa rekord. Försäljningsmässigt ökade vår butiksförsäljning med 5,4 %. Den totala försäljningen inklusive den på elon.se var i år 19,5 % högre än förra året och vår kundklubb fick ett tillskott på hela 35 %, säger Hans-Eric Schultz.

De populäraste produkterna under veckan var rakapparater, dammsugare och julbelysning.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone