Brad Pitt i De’Longhis största kampanj någonsin

DeLonghi-BradPitt

De’Longhi, som är världsledande inom hel- och halvautomatiska kaffemaskiner för hemmet, lanserar sin största internationella mediakampanj någonsin – Perfetto Moment – frontad av Brad Pitt och regisserad av Damien Chazelle.

– De’Longhi har haft en otrolig tillväxt de senaste åren tack vare hushållens efterfrågan på automatiska kaffemaskiner. Vi tror att Brad Pitt är den perfekta ambassadören att fronta De’Longhi för hela världen. Brad personifierar De’Longhi-andan: djärv och internationell men samtidigt sofistikerad och elegant, säger Massimo Garavaglia, CEO De’Longhi.

Tittaren får i en film följa med på en dag i Brad Pitts liv. Från att köpa kaffebönor på morgonen till att åka runt i Los Angeles på sin motorcykel, stanna för att tanka och till slut landa i ett ögonblick som vi alla längtar till: att komma hem och äntligen koppla av med en god kaffe eller cappuccino – Ett perfetto moment.

Förutom Brad Pitt och Damien Chazelle har kampanjen ytterligare två Oscarsbelönade deltagare, filmfotografen Linus Sandgren och kompositören Justin Hurwitz, som båda ingick i filmen La La Lands “dreamteam” – och den hyllade fotografen Lachlan Bailey är också med i teamet.

– När jag såg filmklippet med Brad som var coolare än någonsin var det lätt att komponera en låt och vibe som gjorde filmen komplett, säger Justin Hurwitz.

Valet av Brad Pitt för denna internationella kampanj är av större betydelse än att han bara är en internationellt erkänd ikon, meddelar De’Longhi, och berättar att kändisskapet till trots så behåller Brad Pitt en mystik runt sig själv, en återhållsamhet som speglar varumärket De’Longhi – som med sina rötter i Italien har en tydlig passion för harmoni och elegans utan att bli stereotypt, samtidigt tillgängligt för hela världen – ikonisk och autentisk på samma gång.
Kaffe står för mer än 50 procent av De’Longhis omsättning, och 95 procent av försäljningen sker utanför hemlandet Italien. Ledorden är innovation, kvalitet och passion.

Q&A – Brad Pitt
1) Vilken roll spelar kaffe i ditt liv?
Som amerikan kanske jag vanligtvis dricker mitt kaffe väldigt fort. Men den europeiska, särskilt den italienska, tanken om att skapa en ceremoni kring kaffe. Jag gillar den tanken… kring att slå mig ner i soffan och verkligen avnjuta min kopp kaffe.

2) Vilken typ av kaffe gillar du bäst?
Jag är en seriös, professionell och hängiven kaffedrickare. Som vanligtvis dricker tre cappuccino på morgonen och beroende på om jag ska jobba på eftermiddagen kanske jag går över till en espresso.

3) Hur förverkligades ditt partnerskap med De’Longhi? Kan du berätta lite mer om din roll som global ambassadör och om den nya kampanjen?
Allt handlar om kvalitet, design och estetik…. om harmoni och approach. Jag uppskattade verkligen deras approach. När man är trygg i sin produkt behöver man inte överdriva. Man kan göra det snyggt. Tillsammans med Damien Chazelles koncept lyckades vi visa en liten del av livet, och jag tycker det finns något väldigt elegant i det.

4) Är ditt intresse för design något som påverkade ditt val att bli De’Longhis globala ambassadör?
Absolut. De’Longhis öga för detaljer får mig att uppskatta varumärket ännu mer. Den typen av omtanke är ett utmärkande värde i italiensk design – hur man designar något för människorna som ska uppleva det. Detaljer som kanske inte är direkt uppenbara, men som i slutändan har en djup påverkan på en person och dennes liv.

5) Vad har kaffe som andra produkter inte har?
För mig är kaffe mer än en dryck. Det skapar band människor emellan, det låter dig uppleva en stund för dig själv, för att pausa och avnjuta stunden. Jag ser denna möjlighet att stanna, uppskatta stunden och livet generellt som något europeiskt. Och enligt mig är det verkligen inspirerande.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone