DIBS Payment Services har blivit Nets

Dibs-Nets

DIBS Payment Services, som förvärvades av Nets 2014, blev 12 december helt integrerat i Nets-koncernen, meddelar företaget, och berättar  att efter 20 år försvinner därmed DIBS-varumärket och agerar framgent helt som Nets – som ett resultat stärks koncernens e-handelserbjudande liksom den europeiska ambitionen.

– I vår ambition att bli bäst i Europa på betalningar ligger en storsatsning på e-handelserbjudandet. DIBS kunderbjudande är därför fortsatt en mycket viktig hörnsten i Nets och det blir ingen skillnad för kunderna, förutom fördelar så som tillgång till ett bredare utbud och en större tydlighet genom att vi agerar under samma varumärke, säger Patrick Höijer, Sverigechef för Nets.

Genom integrationen i Nets-koncernen nyttjas all värdefull teknik, kompetens och expertis inom DIBS bättre, kunderna behåller sina kontaktpersoner och lösningar, och kommer få bättre möjlighet till europeisk expansion liksom bättre tillgång till Nets hela produkterbjudande såsom lösningar för lojalitet, e-kvitton samt inlösen och betalterminaler för fysisk butik, anger företaget.

Nets nya e-handelserbjudande skall förenkla och spara tid för webbutiker, som får tillgång till allt som krävs för att ta betalt hos en enda part, inklusive lokala betalsätt som Swish, Vipps och MobilePay, förklarar Nets, och  berättar att man även får hjälp av lokala experter och support i alla länder som Nets är verksamma i.

– Det kan förstås kännas vemodigt att det tjugo år gamla DIBS-varumärket går i graven men vi står verkligen starkare tillsammans. Och det är även bra för våra kunder, för tillsammans har vi det mest omfattande erbjudandet inom betalningar i såväl de enskilda länderna i Norden som i Europa, säger Anders Danielsson, Nordenchef för e-handel på Nets.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone