Electrolux Home & retailbyrån WorkShop

ElectroluxHome-Gotgatan

Stockholmsbutikerna Electrolux Home Götgatan och Sickla kommer framöver att drivas av WorkShop, en av de ledande retailbyråerna i Norden, som nu kommer gå in som franchisetagare i butikskedjan med det väletablerade varumärket, meddelar Electrolux Home.

Electrolux Home grundades 1995 som ett Franchisekoncept, idag består kedjan av 35 butiker över hela Sverige samt e-handel. De anger att de är butikskedjan för hela köket och att de erbjuder kompletta köks- och förvaringslösningar, vitvaror och ett brett sortiment av noggrant utvalda hushållsprodukter.

WorkShop har många års erfarenhet av att skapa unika butiksmiljöer och engagerande kundupplevelser för några av världens största varumärken. För WorkShop är det här ett strategiskt beslut för att möta och vara en del av det nya retail-landskapet. Det skapar en möjlighet att vara involverade i hela processen från att ha designat Electrolux Homes butikskoncept till att nu rent praktiskt driva butikerna med stort fokus på kundnöjdhet. Butikerna kommer att renoveras för att passa in i det nya konceptet WorkShop tagit fram för Electrolux Home tidigare. Det kommer bli ett stort fokus på kök och att ge kunderna en ny typ av butiksupplevelse.

– Vi har redan en framgångsrik butikskedja med ett starkt varumärke och butikskoncept, nu ser vi fram emot att tillsammans driva kedjan framåt och hitta nya spännande sätt att engagera våra kunder på, säger Michael Larsson, Försäljningschef på Electrolux Home, och berättar att detta är en del av Electrolux Homes etableringsplan där vi expanderar och kommer växa med ytterligare Franchisetagare och nya butiker.

Det nya butikskonceptet är anpassat efter en ny generation av konsumenter som är ute efter en mer intim och personlig relation till varumärken. Kunder gör mer planerade och dyrare köp än förr och helst från välkända varumärken. Genom det här samarbetet vill vi ge kunderna en skräddarsydd upplevelse där en häftig butiksmiljö kombineras med professionell kundservice.

– På WorkShop tror vi att framtidens retail kommer handla mycket om samarbeten och synergieffekter mellan flera parter. I detta fall kommer ett tvåparts samarbete mellan Electrolux, som är marknadsledare inom vitvaror och köksmaskiner och WorkShop som är experter på retail, hjälpa båda varumärkena att utvecklas, säger Mikaela Waldenström, Business Manager på WorkShop.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone