Electrolux Home växer – öppnar i Sisjön

ElectroluxHome-Sisjon

Electrolux Home meddelade 23 juni att man öppnar en ny butik, denna gång i Sisjön i Göteborg, där besökarna bjuds på en helt ny upplevelse kring att köpa kök. Butiken sätter matlagning, smak och den gemenskap man finner i köket i centrum, anger företaget, och berättar att service och upplevelsen är förstärkt i hur kunder kan utforma sitt kök tillsammans med säljarens stöd och support. Dessutom erbjuds nya leveransalternativ för att bemöta kundernas förändrade behov, och erbjuda hjälp hela vägen från idé till färdigt kök.

Under oktober 2019 lanserade Electrolux Home sitt nya koncept med smaken i fokus i Uppsala. Konceptet har visat sig vara mycket lyckat och uppskattat, meddelar företaget, och berättar att de nu i Sisjön utanför Göteborg lanserar nästa butik med samma kundfördelar. Electrolux Home säger att de är ensamma i Sverige om att erbjuda “Touch Reality” – ett digitalt hjälpmedel där köket skapas tillsammans med säljaren. Planeringen av det nya köket växer fram i en 3D-bild, där det är enkelt att se hur bland annat olika val av dörrar och bänkskivor kommer att se ut.

Touch Reality finns hos Electrolux Home butikerna i Göteborg, Uppsala, Skellefteå och Kalmar och kommer att stegvis introduceras i alla butiker tillsammans med andra spännande nyheter. Därtill har ytterligare två butiker skyltat om, en i Halmstad och en i Helsingborg, och ingår därmed nu i Electrolux Home kedjan.

– Vi är stolta över att kunna förbättra för kunderna och fortsätter att implementera konceptet i fler av Electrolux Home butikerna runt om i landet. Vi vill fortsätta växa med fler butiker och med vårt nya butikskoncept och totala erbjudande hoppas vi kunna attrahera nya Franchisetagare. Vi ökar försäljningen mot föregående år och redan nu har vi två butiker som åter är med i kedjan, en butik i Helsingborg och en i Halmstad, säger Anders Bjurud, VD på Electrolux Home.

Butiken i Sisjön bygger på Electrolux nya koncept där smaken ligger i fokus. Konceptet utvecklades för att förenkla och skapa trygghet för kunden, med tydliga avdelningar som steg för steg hjälper kunden att skapa sitt unika kök utifrån dennes matlagningsstil. Allt från val av spishäll ner till beslut om gångjärn har fått sina dedikerade ytor i butiken och nära till hands finns hela tiden köksexperter som vägleder genom de olika valen.

– Vi utvecklar även erbjudandet ytterligare. Senast 17 juni lanserade vi en ny tjänst som gör det möjligt att reservera produkter via vår e-handel och sedan hämta i butik. Flera andra anpassningar har också gjorts, såsom att vi nu erbjuder hemkörning samt möjligheten att hämta utanför butik. De kunder som önskar har även fått produkterna levererade direkt i bilens baklucka – allt för att möta kundernas nya förändrade behov, fortsätter Anders Bjurud.

Electrolux Home kedjan – snart 25 år som inspiratör för hela köket
Electrolux Home grundades 1995 som ett Franchisekoncept, idag består kedjan av 36 butiker över hela Sverige samt e-handel. Med det nya konceptet förstärks fokusen på kök men vi har fortsatt starkt fokus även på vitvaror; spis, häll, ugn, kylskåp, diskmaskiner, tvättmaskiner, torktumlare, luftvärmepumpar, mikro, AC, luftrenare, dammsugare, köksgeråd som utvalt sortiment inom kastruller, stekpannor, knivar, kaffebryggare, brödrostar, vattenkokare och så vidare för att skapa unika konsumentupplevelser inom våra tre huvudområden; Taste (matlagning), Care (klädvård) och Wellbeing (hemmiljö).

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone