Elgiganten öppnar flaggskeppsbutik

Elgiganten-Gallerian

Trots pandemin som inneburit tuffa omställningar meddelar Elgiganten att man lägger in ytterligare en växel och öppnar ett flaggskeppsvaruhus i Gallerian, mitt i centrala Stockholm. Det nya varuhuset kommer ligga på Hamngatan, i hörnet av Regeringsgatan. Med det centrala läget ökar Elgiganten sin närvaro ytterligare och blir mer lättillgängligt för sina kunder, meddelar företaget.

– Det här är en otroligt viktig etablering. Vi kommer att finnas i ett unikt läge i hjärtat av Stockholm och ha ett unikt koncept som du inte hittar någon annanstans i Sverige. Kundernas beteende och behov utvecklas och det är viktigt att vi anpassar oss efter det. Vår framgång baseras till stor del på att vi finns lättillgängliga för våra kunder och kan erbjuda snabb service och en bra upplevelse, säger Elgigantens vd Niclas Eriksson.

Gallerian i Stockholm har utvecklats till en ikonisk shoppingdestination och mötesplats med hjärtat i Stockholm City, meddelar Elgiganten, och berättar att som en av Stockholms mest intressanta och dynamiska handelsplatser var det ett givet val för Elgiganten att öppna sitt nya flaggskeppsvaruhus på denna plats när tillfället gavs.

Det nya varuhuset bygger på ett helt nytt koncept och kommer erbjuda spännande lösningar både för privatkonsumenter och företag, berättar Elgiganten, och säger att här kommer man kunna uppleva en integrerad kombination av det digitala och det analoga. Alla avdelningar har utvecklats och det kommer presenteras helt nya lösningar när det kommer till gaming, smarta hem-produkter, hushåll och underhållning. I tillägg får telekomavdelningen ett helt eget våningsplan och sortimentet utökas. Tjänsteutbudet breddas ytterligare och kombineras med smarta och mer hållbara alternativ.

Fysiska butiker fortsatt viktiga för kunderna
Trots en tydlig digitalisering och en stark tillväxt för e-handeln ser Elgiganten att de fysiska butikerna fyller en väldigt viktig funktion för kunderna. Elgigantens senaste koncept integrerar den analoga butiksmiljön med den digitala och uppkopplade världen, förklarar Elgiganten, som menar att denna kombination möjliggör ett bredare sortiment för varuhus och butiker och en mer flexibel kundupplevelse. Förutom att klämma och känna kommer kunderna till exempel kunna koppla upp och testa produkterna i miljöer som känns mer som hemma.

– Hela handeln utvecklas i en snabbare takt än någonsin och det gäller också Elgigantens erbjudande. En sömlös och personaliserad kundupplevelse blir allt viktigare för konsumenterna. Vi ser också att tjänster väger kraftigt både i efterfrågan och utbud. Vikten av att kunna leverera ett flexibelt erbjudande växer sig allt starkare. Vi vill bli det naturliga första valet när kunden behöver hjälp med teknik och uppgradering av sitt smarta hem, säger Niclas Eriksson.

Det nya varuhuset i Gallerian kommer att öppna efter årsskiftet.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone