Elon, Elgiganten & NetOnNet blev alla vinnare

RetailAwards2020-Elon_Elgiganten_NetOnNet

Under en livesändning online den 21 september delades det under Retail Awards ut 13 priser, i lika många kategorier. Nominerade företag med anknytning till vitvarubranschen var i år Elon, Elgiganten och NetOnNet, och de blev alla vinnare.

Retail Awards anordnas av Svensk Handel tillsammans med tidningen Market. På grund av rådande omständigheter genomfördes årets prisutdelning digitalt.

Årets retailledare: Stefan Lebrot, vd Elon Group
Juryns motivering: “Stefan Lebrot har med handlare och medarbetare tagit Elon på en spännande, nyskapande och framgångsrik resa. Nyckelord är samarbete och ett närvarande ledarskap. Och att våga utmana.”

– Den här utmärkelsen går till alla medarbetare inom Elon. Det är tillsammans som vi lyckats utveckla och förändra oss på ett sätt som är helt fantastiskt. Det är en resa som vi alla gör tillsammans. Nu ska vi fira detta som ett fint erkännande om att vi är på rätt väg, och att vägen ligger öppen för oss att nu ta nästa steg, säger Stefan Lebrot, VD på Elon.

Årets arbetsgivare: Elgiganten
Juryns motivering: “Elgiganten gör mycket rätt – nu prisas bolaget för den allra främsta tillgången: Medarbetarna. För att nå den moderna hemelektronikkunden krävs det anställda i världsklass. Det har Elgiganten.”

– Vi är oerhört glada och stolta över den här fina utmärkelsen. Medarbetarna är vår viktigaste tillgång, det är de som gör skillnaden för kunden och därför måste det som är viktigt för dem också spegla företagets prioriteringar. Vi vill vara en arbetsplats där man utvecklas, blir sedd och ingår i en härlig gemenskap. Med det sagt gillar vi också att fira våra framgångar och detta är definitivt något vi kommer fira tillsammans, säger Elgiganten VD Niclas Eriksson.

Årets lojalitetsprogram: Klubbhyllan – NetOnNet
Juryns motivering: “I en prispressad bransch särskiljer sig Klubbhyllan och NetOnNet med ett lojalitetsprogram som uteslutit rabatter och bonusar.”

– Vi är väldigt glada över den här utmärkelsen. Vi har skapat en unik kundklubb genom att gå vår egen väg från första dagen. När andra retailers boostar sina kundklubbar genom att köpa lojalitet med hjälp av rabatter och bonuspoäng är vi stolta över att ha byggt upp en stor kundklubb genom att erbjuda helt andra mervärden. Via Klubbhyllan vill vi hjälpa kunderna att göra bra köp och bjuda på guidning och inspiration, och här bygger vi kundlojalitet och kundnöjdhet från grunden, säger NetOnNets marknadschef Carola Tiberg.

NetOnNet var även nominerade i kategorin “Årets logistiksatsning” men fick där se sig slagna av Jula.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone