Elon fortsatt huvudsponsor för Melodifestivalen

ELON-Melodifestivalen2019

Elon meddelar att man fortsätter sin roll som huvudsponsor för Melodifestivalen och att man på olika sätt kommer uppmärksamma musikfesten i kedjans över 300 butiker i hela landet. Erbjudanden, events och tävlingar kommer ske under parollen “Festivalen – hemma hos Elon”.

– Vi vet att Melodifestivalen engagerar och det finns få program som når in i så många hem samtidigt idag och därför är det väldigt naturligt för oss att ställa oss bakom med hela kedjan som finns i hela Sverige. Våra medarbetare är enormt glada och engagerade i att bidra till folkfesten i år igen, säger Christian Dahlborg, marknadschef på Elon.

Elon är en av Melodifestivalen 2019:s huvudsponsorer och kommer uppmärksamma engagemanget på olika sätt, från speciella festivalerbjudanden till tävlingar med finalbiljetter och Mello-påsar med glowbrillor, popcorn och diskokulor till kunder som blir medlemmar i Klubb Elon.

– Vi använder alla våra kanaler men kommer att satsa extra mycket på vår Klubb Elon, för att möta alla festivalens fans och bidra till den glädje som finns runt programmet. Vi kommer också samarbeta med kanaler som Mix Megapol och populära Prime Time Quiz för att tävla ut spännande Mello-priser, berättar Christian Dahlborg.

Elon samarbetar i detta sponsorskap med leverantörerna Electrolux, med varumärket Husqvarna, samt Nespresso. Bland aktiviteterna märks bland annat arenanärvaron där besökare tävlar om att snabbast suga upp konfetti golvet med hjälp av skaftdamsugare från Electrolux, som också tävlas ut till vinnare, vid sidan av presentkort.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone