ELON stärker på nätet – ökar med 44 procent

ELON-Internet

ELON meddelar att man stärker sin försäljning på nätet och ökar den med 44 procent under 2018, jämfört med föregående år, och förklarar att ökningen är ett resultat av en tydlig satsning från företaget, med ny expertis, optimerad sajt och smartare kampanjer.

– Vi har tidigare under hösten offentliggjort vår vision om att bli ledande inom e-handel och siffrorna för helåret visar att vi är på god väg. Vi har jobbat hårt med att utveckla köpupplevelsen på nätet, något som kunderna har belönat, säger Stefan Lebrot, VD ELON.

Utöver de ökade försäljningssiffrorna har ELON också ökat antalet besökare till elon.se under 2018 med 30 procent och ökat konverteringsgraden med 58 procent.

– Siffrorna visar att vi skapat snabbare, tryggare och mer smidiga köpprocesser på nätet. Vårt nya e-handelsteam har också satsat mycket på att optimera vår sajt och skapa smartare kampanjer, säger Jakob Dahlner, e-handelsansvarig på ELON.

ELON berättar att ökningen innebär ett kvitto på att satsningen att förena styrkan i de över 350 fysiska butikerna runt om i landet och dess kompetenta butiksmedarbetare med en attraktiv e-handelsplattform och affärsmodell fungerat väl.

– Bra värde för pengarna, leveranstider och kundservice är grunden för allt och under 2019 kommer vi att fortsätta resan med många spännande projekt både på nätet och i butik, för att förena det bästa av två världar, säger Stefan Lebrot.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone