Köket tar större plats när Elgiganten inviger nytt varuhus

Enligt Elgiganten visar undersökningar att 13 procent av svenskarna planerar att renovera sitt kök under det kommande året. Det stora köksintresset innebär fler produkter och en större butiksyta när det nya varhuset i Skövde öppnade i slutet av oktober.

Elgiganten Skövde

– Undersökningar visar att 13 procent av svenskarna planerar att renovera sitt kök under det kommande året och då känns det väldigt rätt att kunna visa upp vårt breda utbud av vitvaror, fläktar, blandare och Epoq-kök tillsammans. Vi erbjuder dessutom personlig rådgivning av specialistutbildade kökssäljare som kan hjälpa kunderna fram till ett personligt och modernt drömkök, säger Patrik Grape, Varuhuschef i Skövde.

 

Den 23 oktober öppnade det nya varuhuset i Skövde. Då har butiksytan mer än fördubblats till fördel för en breddning av det befintliga sortimentet och även tillskott av helt nya affärsområden-

-Den satsning vi gör i Skövde hänger tätt ihop med vårt kundfokus. Genom att investera i moderna varuhus vill vi förbättra köpupplevelsen ytterligare och göra det enklare för våra kunder att handla. Nu har vi mer än dubbelt så stor butiksyta att jobba med och har kunnat utöka produkt- och tjänsteutbudet efter Skövdebornas behov både idag och i framtiden, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone