Komplett omnikanallösning för större kedjor

Nets-Mobilochdator

Centrerad kring konsumentens föredragna betalsätt möjliggör Nets 360 en smidig shoppingupplevelse som knyter ihop alla kontaktpunkter – omnikanal – anger företaget, och berättar att den integrerade lösningen hjälper att öka både kundnöjdhet och försäljning och passar olika större kedjor så som butiker, restauranger, hotell och andra tjänsteställen.

En smidigare kundupplevelse kan få konsumenterna att handla mer, eller tvärtom om kundupplevelsen inte håller måttet, berättar Nets, och förklarar att i årets Nordic Payment Report anger hela sju av tio svenskar att man lämnat butiken utan att göra köpet på grund av köer. Det är ett stort antal köp som de berörda handlarna har gått miste. Sex av tio konsumenter värdesätter att betalupplevelsen fungerar likadant i alla kanaler – det vill säga både betalning, bonuspoäng och lojalitet samt insamling av e-kvitton.

Med en komplett omnikanallösning kan konsumenterna få en sömlös köpupplevelse som spänner över både e-handel, fysisk butik och mobilt, och Nets 360 anges vara lösningen som med betalningen i centrum gör detta möjligt – försäljningskanalerna knyts helt ihop och skapar en bekväm, flexibel och personlig kundupplevelse som bidrar till att öka både kundnöjdhet och intäkter. Lösningen bygger på Nets plattform för multikanalbetalningar som bas, som tillsammans med ett antal olika moduler gör det möjligt för handlare att skapa sådana kundupplevelser.

– Betalsystemen är en av handelns stora utmaningar och möjligheter i dag. Vi ser att konsumenterna i allt större utsträckning förväntar sig att köpresan skall flyta mellan kanalerna och att erbjuda en smidig och bra köpupplevelse med friktionslös betalning blir allt viktigare, säger Jan Lundequist, betalningsexpert Nets.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone