MediaMarkt i nya lokaler i Stockholm

MediaMarkt-Butik2021

Den 1 april meddelade MediaMarkt att man kommer öppna ett nytt varuhus på Drottninggatan i centrala Stockholm. Under försommaren planerar man att slå upp dörrarna till det nya varuhuset som kommer att fokusera på kundupplevelsen.

MediaMarkt har skrivit avtal med Clas Ohlson (som hyr av Vasakronan) som innebär att MediaMarkt öppnar nytt varuhus för konsumentelektronik mitt i Stockholm på Drottninggatan 53 under försommaren 2021, bredvid Clas Ohlsons flaggskeppsbutik. Gatan och adressen är högfrekventerad med uppemot 70000 fotgängare per dag. Senast MediaMarkt öppnade ett nytt varuhus var 2018. Det nya varuhuset kommer att vara drygt 3300 kvadratmeter stort, fördelat på två plan.

– Vi har haft en mycket positiv trend under det senaste året. Vi har nu många spännande och offensiva saker på gång. Med online som tillväxtmotor är det viktigt med den kvaliteten i butiksnärvaron som ger en ytterligare kundupplevelse, det vill säga omni-kanal. Varuhuset på Drottninggatan blir av “flagship”-karaktär med vårt senaste butikskoncept i Europa. Om vi fortsätter vår positiva utveckling, så har vi goda möjligheter att kunna öppna fler nya varuhus så småningom, säger Magnus Håkansson, VD för MediaMarkt i Sverige.

Det nya varuhuset kommer att fokusera på kundupplevelsen och bygga på täta samarbeten med leverantörer, en sömlös omni-kanalsupplevelse, dedikerade ytor för totala kundlösningar, tydlig närvaro av marknadens främsta varumärken, med mera, meddelar MediaMarkt.

– Det känns bra för oss att ha landat hyresavtalet med just MediaMarkt. Vi tror att vi som goda grannar kommer att kunna attrahera kundflöden åt varandra och fortsätta vara en viktig del av Drottninggatan som shoppingdestination, säger Kristofer Tonström, VD för Clas Ohlson.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone