MediaMarkt öppnar stort flaggskeppsvaruhus

MediaMarkt-Flaggskeppsvaruhus2021

Den 28 juni slogs portarna upp för MediaMarkts nya flaggskeppsvaruhus mitt i Stockholm. Varuhuset har en butiksyta om totalt 3 400 kvm fördelat på två plan och ligger på Drottninggatan 53. Denna del av Drottninggatan besöks varje dag av upp till 70 000 fotgängare och varuhuset kan därmed förväntas bli Sveriges mest besökta MediaMarkt-varuhus, anger företaget, och berättar att varuhuset bygger på ett nytt koncept framtaget för MediaMarkts större butiker i Europa där fokus ligger på kundupplevelsen och shop-in-shoplösningar.

Det nya varuhuset har totalt 70 medarbetare och är öppet mellan 10-20 på vardagar och 10-18 under helger. Varuhuset fokuserar på kundupplevelsen och bygger på nära och täta samarbeten med leverantörer och en sömlös omni-kanalupplevelse, berättar MediaMarkt. Tio leverantörer finns representerade med shop-in-shoplösningar, där de största är Apple, Samsung, Sony, PlayStation, Dyson och Microsoft. Varuhusets utformning möjliggör även ett eget våningsplan bemannat med specialister enbart för vitvaror, en dedikerad yta för support och service och därtill en “Barista Club” där man kan testa kaffe.

– Vi har haft en mycket positiv trend under det senaste året och varit väldigt framgångsrika med vår omni-kanalstrategi. Med online som tillväxtmotor är det ännu viktigare med kvaliteten i butiksnärvaron och att närvaron i varuhusen ger en stark kundupplevelse. Varuhuset på Drottninggatan är framtaget enligt ett helt nytt koncept och tydliggör hela vårt tjänsteutbud. Varuhuset kommer även vara hub för vår business-to-business satsning. Därtill ligger det på en gata som är extremt välbesökt och vi förväntar oss att varuhuset blir vårt mest besökta, och att kunden kommer uppleva något helt nytt, säger Magnus Håkansson, vd för MediaMarkt Sverige.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone