Smeg fortsätter utöka sin organisation

Smeg-nyanstallningar2020

Smeg Nordic meddelar att man har stärkt upp sin organisation ytterligare för att fortsätta fokuseringen på den nordiska marknaden och för att utveckla företagets viktigaste produktgrupp, vitvaror (Major Domestic Appliances).

I maj anställdes Mathias Wallin som Business Development Manager för MDA, en nytillsatt roll på Smeg Nordic. Med denna rekrytering vill Smeg Nordic stärka sin plats på marknaden och fortsätta att utveckla kategorin för den nordiska marknaden.

– Att få jobba på Smeg, ett starkt växande varumärke som står för både design och kvalitet, och dessutom tillsammans med ett erfaret team få vara med och stärka Smegs position på den nordiska vitvarumarknaden ska bli både roligt och spännande, säger Mathias Wallin.

Mathias Wallin har gedigen erfarenhet av branschen och kommer senast från Grundig, där han arbetade som Country Sales Manager för MDA/SDA/CE.

– Att Mathias får komplettera det nordiska teamet på Smeg känns fantastiskt roligt. Mathias har både en lång erfarenhet och djupa kundrelationer i vår bransch, från sina tidigare år på både Grundig, Moulinex och Indesit. Han kommer att ta rollen som Business Development Manager för MDA, som är en helt ny roll på Smeg. Ett högt prioriterat tillväxtområde för Smeg Nordic. Vi hälsar Mathias varmt välkommen till Smeg Nordic, säger Ulrika Theander, VD Smeg Nordic.

På den danska marknaden har Ole Carstensen anställts som Key Account Manager och kommer ansvara för försäljningen i Danmark och kunderna som verkar på den danska marknaden. Ole kommer senast från Vestfrost och har en lång erfarenhet från branschen.

– Vi är så glada att Ole blir en del av Smeg Nordics team. Han har en lång och bred erfarenhet från branschen, både från butik och leverantörsledet. Han kommer att utgöra en av två väldigt viktiga positioner i Danmark, där Smeg Nordic har ett mycket stark fokus på tillväxt. Vi hälsar Ole varmt välkommen till Smeg Nordic, säger Ulrika Theander.

Smeg Nordic har även stärkt upp marknadsavdelningen med två Marketing Specialists, Nicolina Bengtsson, som började i höstas, och Sandra Persson, som började i januari. De har båda erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation och kommer utgöra en viktig del i att utveckla Smeg som varumärke på den nordiska marknaden.

Nicolina har under de senaste åren arbetat på Fashiola, senast som Head of Nordics – Affiliate Marketing. På Smeg Nordic driver Nicolina de digitala frågorna och har ansvaret för all influencer marketing.

– Nicolina, med sin styrka och bakgrund i det digitala, är en superbra komplettering av Smegs marknadsteam. Vi ser det som en otroligt viktig kanal för både försäljning och bygga varumärke. Vi hälsar Nicolina varmt välkommen till Smeg Nordic, säger Ulrika Theander.

Sandra kommer senast från Via. Danese där hon arbetade som Communication Manager. Hos Smeg Nordic har hon bland annat ansvar för att utveckla den visuella visionen samt relationerna med alla externa samarbetspartners.

– Sandras styrka inom det visuella och det grafiska samt hennes erfarenhet från Trade Marketing inom modevärlden, kommer väl till pass i Marknadsteamet. Vi hälsar även Sandra varmt välkommen till Smeg Nordic, säger Ulrika Theander.

Smeg Nordic har också förstärkt andra viktiga delar av organisationen, med Fredric Landgren Morefors (logistik) som började i maj, Li Ekeberg (Back Office) samt Kristian Petersson (After Sales) som båda började tidigare i år.

På bilden syns på övre raden från vänster: Mathias Wallin, Ole Carstensen och Nicolina Bengtsson. På nedre raden från vänster: Sandra Persson, Kristian Petersson och Li Ekeberg.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone