Smeg presenterar sin nya webbsida

Smeg-ny_hemsida

Smeg meddelade den 26 juli att deras produkter är kända för sin design och teknik, och att de nu har en online-upplevelse som matchar. Smeg beskriver den nya hemsidan på följande vis:

Företagets division, privata hushållsmaskiner, representeras med en modern grafisk design, och det lättanvända gränssnittet är också optimerat för mobil användning. Packad med nya funktioner guidar webbplatsen besökare genom det enorma utbudet av Smeg-produkter, vilket lyfter fram företagets förmåga att möta alla behov i det moderna köket samt tillgodose de mest krävande kraven.

För att tillfredsställa alla söktyper erbjuder plattformen olika vägar för att upptäcka Smegs produkter, dess historia och dess värden. Produktmenyn gör det möjligt för besökare att följa en traditionell väg via produkttyp eller designstil samt att hämta inspiration från trender.

I linje med företagets vision, som alltid har sett sitt produktsortiment som kollektioner som möjliggör blandning och matchning för att förvandla köksupplevelsen till en livsstil, fokuserar den nya plattformen på varumärkesupplevelsen med ett avsnitt tillägnat idéer, företagsinnehåll och nyheter om företagets verksamhet.

Fullständiga detaljer finns tillgängliga för alla produkter så att användarna kan uppskatta alla tekniska specifikationer som tillsammans med deras snygga designutseende gör Smeg hushållsapparater till säkra och pålitliga objekt. Tjänsten innehåller också en ny guide-funktion som gör det möjligt för användare att jämföra produkterna i sortimentet och ge dem alla verktyg som de behöver för att göra det val som är bäst för dem.

Inköpsfasen har dock inte förbisetts: webbplatsen tillåter användare att köpa Smeg-produkter via varumärkets e-handel.

Den nya layouten har lanserats på alla fyra marknader i Norden (Sverige, Danmark, Norge och Finland).

Den svenska hemsidan finns på www.smeg.se.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone