Vitality System − Smeg & Pontus Frithiof

Smeg-PontusFrithiof

Restaurangentreprenören Pontus Frithiof har länge varit en ambassadör och förespråkare av Smegs produkter. Pontus äger och driver åtskilliga restauranger runtom i Sverige − Atelier 23, Tidningshuset by Pontus, Pontus in the Air och Pocket in the House är några av hans framgångsrika etableringar. Ett av hans senaste verk är hans nya kokbok: Husmanskost − svenska smaker tolkade av Pontus Frithiof & Tor Stålhandske, där kockarnas personliga resor knyts samman med kärleken till köket och den nordiska matlagningskonsten.

Samarbetet mellan Pontus Frithiof och Smeg började 2017 och matlagning, innovation samt estetik har varit grundpelarna i partnerskapet, anger Smeg. Vitality System är en av Smegs senaste innovationer och redan från start var Pontus en ambassadör för produkterna, med en god vana från den professionella sidan där denna teknik har använts länge.

Smeg förklarar att filosofin bakom Vitality System är enkel: Hur tillagar vi råvaror för att nå bästa möjliga kvalitet och hur bevarar vi matvarorna för att behålla dess näringsämnen och främja hållbarhet? Smeg meddelar att man utgick från denna frågeställning och skapade Vitality System, som inkluderar en Blast Chiller, vakuumlåda och kombinerad ångugn. Vitality System är en helhetslösning som förenar teknologi, innovation och design, och skapar känslan av ett professionellt kök hemma hos dig, anger företaget.

Smeg berättar att våren 2020 når partnerskapet mellan Smeg och Pontus Frithiof nya höjder, då de tillsammans lanserar kampanjen om Vitality System. Vid köp av ett komplett Vitality System bjuds man på en middagsupplevelse för ett sällskap om sex personer, tillagad och komponerad av Pontus Frithiof och hans team. Middagen erbjuds däremot inte på en restaurang eller extern plats, utan tillagas hemma hos köparen för att kick-starta upplevelsen och användandet av Vitality System.

Smeg förklarar att för dem är hälsan och välbefinnandet hos deras kunder, deras team och deras samarbetspartners alltid högsta prioritet, och berättar att de noggrant övervakar situationen gällande coronaviruset (COVID-19) och fortsätter att anpassa sig efter de riktlinjer som ges av regeringen och myndigheter för att hjälpa till att hålla alla så säkra som möjligt.

På grund av rådande omständigheter i samband med coronaviruset kommer köparen få möjlighet att utnyttja kampanjen vid ett senare tillfälle.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone